BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Followers

Popular Posts

30 May 2011

Ketakutan Mengajar Kita Bangun Semula

Bismillahirahmanirahim..

Ketakutan. Fear. Takut yang membuatkan kita resah, gelisah, tidak tentu arah. Menaikkan bulu roma? Dan pelbagai istilah lainnya. Ketakutan juga boleh dikategorikan dalam pelbagai aspek. Yang penting, ketakutan selalunya membuatkan kita fobia, trauma, terkesima(eh, bukan. (^^,).

Percaya pada ketakutanmu. Dan kau akan temui jalan untuk bangun semula. Mengapa? Semuanya bertitik tolak dari diri. Rasa takut menghadapi masa depan apabila kita gagal dalam sesuatu perkara. Perasaan takut menghadapi cabaran. Rasa ketakutan yang akhirnya menguasai diri dan melenyapkan segala keinginan dan keazaman.

Takutlah kamu pada Tuhanmu. Takutlah kamu dalam melakukan perkara-perkara maksiat. Ketakutan ini akan membawa kepada kebaikan. Tidak mengapa. Tetapi ketakutan pada perkara yang tidak sepatutnya, yang tidak kena pada tempatnya. Ketakutan jenis apa itu? Dan rasanya ianya tidak wajar.

Belajarlah daripada ketakutanmu. Jadikan ketakutanmu sebagai sahabat. Lama-kelamaan ianya menjadi sebahagian semangat dan pendorong perjuanganmu.

Jangan takut pada kehidupan, kerana sewajarnya kehidupan yang takut padamu. Pada dirimu yang berani.

0 comments: