BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Followers

Popular Posts

24 January 2011

Mozek kehidupan

Hidup dan kehidupan...

Tentu sahaja penuh dengan pelbagai himpunan perasaan. Sejak akhir-akhir ini rasanya seperti ada sahaja perkara yang tidak kena. Mungkin dengan keadaan yang tidak begitu selesa, dengan timbunan pelbagai projek, kerja, dan presentation.

Kadang-kadang fokus terhadap kerja menurun. Ada lintasan perasaan, emosi yang tidak menentu. Tentu sahaja bukan berkaitan kerja. Peribadi, perasaan dan entah apa sahaja lagi. Hingga kadang-kadang jiwa jadi sakit, hati jadi pedih.

Terfikir untuk lari. Meninggalkan segala yang salah, tidak betul, tindakan bodoh. Refresh dan memulakan semuanya semula. Tapi, apa maknanya? Melarikan diri dari keadaan dan apabila kita sampai di penghujungnya, kita terfikir alangkah ruginya meninggalkan waktu tersebut.

Lalu, hanya pada teman, pada Allah, tempat mengadu perasaan. Bercerita perkara yang disukai, ketawa tetapi kadangkala menung juga yang merantai jiwa. Hingga kadang jadi lelah melawan rasa.

Hidup sebenarnya umpama mozek-mozek. Kita susun, kita atur hingga benar-benar cantik. Agar indah hidup dan menjadi pelengkap kehidupan. Andai kita tertinggal salah satu mozek, maka pincanglah lantai kehidupan. Kita sampai di penghujung tetapi kurang sempurna kejadiannya.

Maka, hidup perlu diteruskan. Menyusuri satu-satu liku dan jalan. Sakit, letih itu satu bab dari seluruh cerita hidup. Teruskan dengan tenang, gembira dan yakin cinta Allah pada kita.

0 comments: